Etiketler

Geçtiğimiz yıl ülkemizi Japonya’nın NEC Red Rockets takımında temsil eden, bu sezon ise Güney Kore ekibi Hyundai Hillstate’e transfer olan Yeliz Başa, Asya’ya açılan ilk Türk voleybolcu olmaktan dolayı çok mutlu… Japonya’da son maçta kaçan şampiyonluğun ardından Kore’de yeni bir başlangıç yapan 26 yaşındaki pasör çaprazı, yeni takımında da şampiyonluk için savaşacağını belirtirken şu ifadeleri kullandı:

“Kardeş ülkemiz Güney Kore’de bulunmaktan ve buraya gelen ilk Türk voleybolcu olmaktan büyük onur ve şeref duyuyorum. Böyle büyük bir kulübe geldiğim için mutluyum. Geçen sene Japonya’da bir önceki sezon sonuncu olan takıma gitmiştim ve o takıma bir tek yeni ben gelmiştim.

Türkiye’de ‘Sonuncuya gitti’ eleştirileri aldım, ama şunu unutmamak gerek; ben Japonya’ya gittiğim ilk günden beri şampiyonluk için savaşacağımı söyledim. İnanırsan her zaman başarırsın! Daha sonra 28 maçta 23 galibiyet ile sezonu 1. bitirdik. Finallerde ise şampiyonluğu kaçırdık.

‘İLK OLMAK GÜZEL’ 

Şampiyon olmak için Kore’ye geldim. Baktığımızda Türkiye ile Asya voleybolu çok farklı. Aslında Kore ile Japonya voleybolu da kendi arasında değişiklik gösteriyor. Türkiye’de uzun oyuncular ve güce dayalı bir voleybol var ama Asya’da teknik, taktik, hız ve en önemlisi mükemmel bir defans var.

Geçen sene Japonya’ya giden ilk Türk voleybolcu bendim. İlkleri ve öncü olmayı seviyorum. Bu sene de kardeş ülkemiz G.Kore’ye gelen ilk Türk voleybolcu olmak benim için büyük onur.
Türkiye’de beni destekleyen herkese sonsuz teşekkür ederim. Geçen sene Japonya’da güzel ülkemi en iyi şekilde temsil etmek için çok çalıştım. Bu sene de yine aynı milli duygularla hareket edeceğim.

‘TAKIMIM İÇİN SAVAŞIRIM’

“Ben saha içinde şahsi değil, takım için mücadele eden, terinin son damlasına kadar takım için savaşan bir oyuncuyum. Ekibin başarısı şahsi başarımdan daha önde geliyor. Japonya’da birçok maçta en iyi oyuncu seçildim ama hiçbir zaman ‘Ben’ demedim.”

‘MİLLİ TAKIM HASSAS BİR KONU’

“Milli Takım hassas bir konu. Ben sporcuyum, sahada da işimi yaparım. Büyüklerim beni almamayı uygun görmüş, ben de saygı duyuyorum. Ayrıca çok büyütülecek bir olay olarak görmüyorum. Milli Takım hepimizin, hepimiz Türk’üz ve o şerefli, kutsal formayı giyen arkadaşlarım da ellerinden gelen en iyi mücadeleyi sahada gösteriyorlar.”

RÖP: MURAT  YÜCEKÖK